Dignity, integrity and success: academic and civic virtues
Keywords:
academic character, integrity, dignity, success, civil society, identity, virtues, valuesAbstract
This article examines the nature of dignity, integrity and success as academic virtues and relevance of this analysis for understanding the civic virtues. The author investigates interdependence of integrity, dignity and success as virtues. He reveals the key role of the concept of academic honesty — both for understanding the academic life world and to develop a modern civil society.
References
Августин Св. Сповідь. — К.: Основи, 1996. — 319 с.
Августин Бл. О Граде Божием. — Мн.: Харвест; М.: АСТ, 2000. — 1296 с.
Бойченко М.И. Академический статус социальной философии // Личность, общество, право: проблема ценностей и приоритетов. — Магнитогорск: РАНХ и ГС, 2013. — С.21 — 27.
Гаєр М. Світ Канта: Біографія. — К.: Юніверс, 2007. — 336 с.
Геґель Ґ. Основи філософії права, або Природне право і державознавство. — К.: Юніверс, 2000. — 336 с.
Добко Т. Академічна культура як необхідна передумова ефективного управління сучасним університетом в умовах автономії // Дух і літера. — № 19. Спеціальний випуск «Університетська автономія». — К.: Дух і літера, 2008. — С.93 — 102.
Декарт Р. Метафізичні розмисли. — К.: Юніверс, 2000. — 304 с.
Зиммель Г. Как возможно общество? // Избранное : В 2-х т. — М.: Юрист, 1996. — Т.2. — С.509 — 528.
Кант И. Ответ на вопрос: Что такое Просвещение? // Сочинения : В 6-ти т. — М.: Мысль, 1966. –Т. 6. — С. 25-37.
Кант И. Спор факультетов // Сочинения : В 6-ти т. — М.: Мысль, 1966. — Т. 6. — С. 311–347.
Козлов С. Эволюция французской образовательной модели в ХІХ веке // Отечественные записки. — 2013. — № 4 // http://www.strana-oz.ru/2013/4/evolyuciya-francuzskoyobrazovatelnoy-modeli-v-xix-veke.
Култаєва М. Пострадянські та західні етичні норми освіти: компліментарність чи конфлікт інтерпретацій? // Покликання університету : Збірник наукових праць. — К.: РІА «ЯНКО», «ВЕСЕЛКА», 2005. — С. 92–99.
Кун Т. Структура наукових революцій. — К.: Port-Royal, 2001. — 228 с.
Мінаков М. Діяльність університету: між науковим універсалізмом та українським трайбалізмом // Дух і літера. — № 19. Спеціальний випуск «Університетська автономія». — К.: Дух і літера, 2008. — С. 84-92.
Найти Гришу Перельмана. 21.08.2007 / Електронний ресурс. — Режим доступу: http://www.jerusalem-korczak-home.com/np/memo/np124.html.
Ницше Ф. Черновики и наброски 1869–1873 гг. // Полное собрание сочинений : В 13-ти т. — М.: Культурная революция, 2007. — Т.7 — 720 с.
Ницше Ф. Веселая наука // Сочинения : В 2-х т. — М.: Мысль, 1990. — Т. 1. — С. 491–719.
Півнева Л. Академічна нечесність та політична культура: порівняльний досвід (Україна — США) // Покликання університету : Збірник наукових праць. — К.: РІА «ЯНКО», «ВЕСЕЛКА», 2005. — С. 105–109.
Пролеєв С. Культурно-історичне покликання університету // Покликання університету: Збірник наукових праць. — К.: РІА «Янко», «Веселка», 2005. — С. 31–38.
Пронкевич О. Кодекс честі чи конфлікт цінностей? // Покликання університету: Збірник наукових праць. — К.: РІА «ЯНКО», «ВЕСЕЛКА», 2005. — С. 110–115.
Рашидов С.Ф. Университет как институт формирования ценностей гражданского общества // Наукові праці Донецького національного технічного університету. — 2010. — № 8. — С. 64-79.
Ромакін В.В. Академічна етика як передумова верховенства права // Наукові праці Миколаївського гуманітарного університету імені Петра Могили. — Педагогіка. — Т.46. — Вип.33. — Миколаїв: Видання МГУ імені Петра Могили, 2006. — С. 174–179.
Ромакін В.В. Досвід університетів США в дослідженнях академічної порядності // Наукові праці Миколаївського гуманітарного університету імені Петра Могили. — Педагогіка. — Т.86. — Вип.73. — Миколаїв, Видання МГУ імені Петра Могили, 2008. — С. 18–23.
Halfon M.S. Integrity. A Philosophical Inquiry. — Philadelphia: Temple University Press, 1989. — 190 p.
Honnet A. The Struggle for Recognition. — Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 1996. — 237 p.
Searle J.R. The Campus War: A Sympathetic Look At The University In Agony. — New York: World Pub. Co., 1971. — 256 p.
Августин Бл. О Граде Божием. — Мн.: Харвест; М.: АСТ, 2000. — 1296 с.
Бойченко М.И. Академический статус социальной философии // Личность, общество, право: проблема ценностей и приоритетов. — Магнитогорск: РАНХ и ГС, 2013. — С.21 — 27.
Гаєр М. Світ Канта: Біографія. — К.: Юніверс, 2007. — 336 с.
Геґель Ґ. Основи філософії права, або Природне право і державознавство. — К.: Юніверс, 2000. — 336 с.
Добко Т. Академічна культура як необхідна передумова ефективного управління сучасним університетом в умовах автономії // Дух і літера. — № 19. Спеціальний випуск «Університетська автономія». — К.: Дух і літера, 2008. — С.93 — 102.
Декарт Р. Метафізичні розмисли. — К.: Юніверс, 2000. — 304 с.
Зиммель Г. Как возможно общество? // Избранное : В 2-х т. — М.: Юрист, 1996. — Т.2. — С.509 — 528.
Кант И. Ответ на вопрос: Что такое Просвещение? // Сочинения : В 6-ти т. — М.: Мысль, 1966. –Т. 6. — С. 25-37.
Кант И. Спор факультетов // Сочинения : В 6-ти т. — М.: Мысль, 1966. — Т. 6. — С. 311–347.
Козлов С. Эволюция французской образовательной модели в ХІХ веке // Отечественные записки. — 2013. — № 4 // http://www.strana-oz.ru/2013/4/evolyuciya-francuzskoyobrazovatelnoy-modeli-v-xix-veke.
Култаєва М. Пострадянські та західні етичні норми освіти: компліментарність чи конфлікт інтерпретацій? // Покликання університету : Збірник наукових праць. — К.: РІА «ЯНКО», «ВЕСЕЛКА», 2005. — С. 92–99.
Кун Т. Структура наукових революцій. — К.: Port-Royal, 2001. — 228 с.
Мінаков М. Діяльність університету: між науковим універсалізмом та українським трайбалізмом // Дух і літера. — № 19. Спеціальний випуск «Університетська автономія». — К.: Дух і літера, 2008. — С. 84-92.
Найти Гришу Перельмана. 21.08.2007 / Електронний ресурс. — Режим доступу: http://www.jerusalem-korczak-home.com/np/memo/np124.html.
Ницше Ф. Черновики и наброски 1869–1873 гг. // Полное собрание сочинений : В 13-ти т. — М.: Культурная революция, 2007. — Т.7 — 720 с.
Ницше Ф. Веселая наука // Сочинения : В 2-х т. — М.: Мысль, 1990. — Т. 1. — С. 491–719.
Півнева Л. Академічна нечесність та політична культура: порівняльний досвід (Україна — США) // Покликання університету : Збірник наукових праць. — К.: РІА «ЯНКО», «ВЕСЕЛКА», 2005. — С. 105–109.
Пролеєв С. Культурно-історичне покликання університету // Покликання університету: Збірник наукових праць. — К.: РІА «Янко», «Веселка», 2005. — С. 31–38.
Пронкевич О. Кодекс честі чи конфлікт цінностей? // Покликання університету: Збірник наукових праць. — К.: РІА «ЯНКО», «ВЕСЕЛКА», 2005. — С. 110–115.
Рашидов С.Ф. Университет как институт формирования ценностей гражданского общества // Наукові праці Донецького національного технічного університету. — 2010. — № 8. — С. 64-79.
Ромакін В.В. Академічна етика як передумова верховенства права // Наукові праці Миколаївського гуманітарного університету імені Петра Могили. — Педагогіка. — Т.46. — Вип.33. — Миколаїв: Видання МГУ імені Петра Могили, 2006. — С. 174–179.
Ромакін В.В. Досвід університетів США в дослідженнях академічної порядності // Наукові праці Миколаївського гуманітарного університету імені Петра Могили. — Педагогіка. — Т.86. — Вип.73. — Миколаїв, Видання МГУ імені Петра Могили, 2008. — С. 18–23.
Halfon M.S. Integrity. A Philosophical Inquiry. — Philadelphia: Temple University Press, 1989. — 190 p.
Honnet A. The Struggle for Recognition. — Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 1996. — 237 p.
Searle J.R. The Campus War: A Sympathetic Look At The University In Agony. — New York: World Pub. Co., 1971. — 256 p.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 258
Abstract views: 304
Published
2017-05-09
How to Cite
Boychenko, M. (2017). Dignity, integrity and success: academic and civic virtues. Filosofska Dumka, (5), 110–122. Retrieved from https://dumka.philosophy.ua/index.php/fd/article/view/137
Issue
Section
ARTICLES
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).