До риторичного аналізу дискурсу Philosophy of Mind
Анотація
Мета цієї статті може бути описана як одкровення та з'ясування дискурсивної техніки, яка спотворювала, приховувала чи виробляла домінуючі значення філософії розуму. Ми розглянули цей дискурс як вторинний. Ми виходимо з семіотичної теорії Чарльза С. Пірса, а саме: розглядання Риторіки як науки про істотні умови інтерпретації; він виявив гносеологію риторики на основі відмінності в семіозі між знаком як репрезентацією та знаком як інтерпретатором. Ми застосували "риторичний" підхід до вирішення подвійного завдання: по-перше, щоб зрозуміти, як і чому філософія змінила його концептуальний та риторичний інтерфейс під час переходу від Свідомості до розуму; по-друге, окреслити низку питань, простір, стратегію та перспективи взаємодії когнітивних наук та філософії розуму. Ми стверджували, що прояв когнітивних проблем як тригер термінологічного зсуву та послідовна натуралізація терміну "Розум у філософії" супроводжувала винахід нових метонімічних еквівалентів розуму, а саме "мова", "пам'ять" тощо; qualia став загальним "метонімічним терміном" для визначення розуму; метафора "коонтогенезу структурного дрейфу" може бути використана як інструмент для опису механізму семантичного розширення поняття розуму.
Посилання
Balibar, E. (2004). Conscience. In: B. Cassin (Ed.), Vocabulaire européen des philosophies
(pp. 260–272). Paris: Le Robert & Seuil. [= Balibar 2004]
Buck-Morss, S. (2008). Globalization, Cosmopolitanism, Politics, and the Citizen. In: M. Smith
(Ed.), Visual Culture Studies (pp.49—66). Los Angeles, London, New Delhi, Singapore:
Sage Publications. [= Buck-Morss 2008]
Clark, A., Chalmers, D. J. (1998). The Extended Mind. Analysis, 58 (1), 7—19. [= Clark 1998] https://doi.org/10.1093/analys/58.1.7
Colapietro, V. (2007). C.S. Peirce’s Rhetorical Turn. Transactions of the Charles S. Peirce Society,
(1), 16—52. [= Colapietro 2007]
Donald, M. (2006). Art and Cognitive Evolution. In: M. Turner (Ed.), The Artful Mind: Cognitive Science and the Riddle of Human Creativity (pp.3—20). Oxford University Press. [= Donald 2006] https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780195306361.003.0001
Lakoff, G. P. (1987). Women, Fire, and Dangerous Things: What Categories Reveal About the Mind.
University of Chicago Press. [= Lakoff 1987]
Man, P. de (1979). Allegories of Reading: Figural Language in Rousseau, Nietzsche, Rilke, and
Proust. New Haven: Yale University Press. [= Man 1979]
Maturana, H. R., Varela, F. J. (1987). The tree of knowledge: The biological roots of human understanding.
Boston: Shambhala Publications. [= Maturana 1987]
Mirzoeff, N. (2008). Visual Culture, Everyday Life, Difference, and Visual Literacy (Interview). In: M. Smith (Ed.), Visual Culture Studies (pp.17—32). Los Angeles, London, New Delhi, Singapore: Sage Publications. [= Mirzoeff, 2008] https://doi.org/10.4135/9781446213957.n2
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 181
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з наступними умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, так як це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).