Кант в Аушвіці: Звичаєвість та інституції

Автор(и)

  • Vyacheslav Tsyba Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя http://orcid.org/0000-0003-4107-3778

Анотація

У статті розглядаються проблеми моральної взаємодії, де систематичне державне насильство заміщає інститути права. Стверджується, що практичні вчинки, через передбачуване єдність суб'єктивної готової та об'єктивної моральні цілі, потребують деяких принципів публічності нормативності, які можуть бути реалізовані в соціальних та політичних інститутах. Якщо, отже, регулюючі правила не можуть бути засновані на єдності волі співтовариства можливих моральних дійових осіб, основу категоричного імперативу буде позбавлено її універсальної позитивної правотворчої сили. Автор видає виклик, що, якби сам Кант міг дотримуватися його етичних рецептів, які не мають жодних прав та достатньої довіри між ним та його учасниками у моральній угоді, тобто в царині загальної непублічності. Така можливість була повністю виконана в умовах концентраційних таборів. Табірний світ, так званий смертний світ, існував як абсолютна конфіденційність без структур солідарності та критеріїв людської гідності. Такий світ, як цей, руйнує інститути для самореалізації раціонального людського морального характеру, як самої причини. Вважається, що ідея Кантова про антропонімію може включати, хоч і недостатньо продуману, гарну основу для об'єднання суб'єктивної свободи як з (а) метафізикою моральності, так і (б) незмінністю політичної боротьби.

Біографія автора

Vyacheslav Tsyba, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя

к. філос. н., доцент історико-юридичного факультету

Посилання

Shalamov V.T. (1991). Kolyma tales. Moskow, Sovremennik.

Kozlovsky, V. (2014). Kant’s anthropology: sources, constellations, models. Kyiv, KM Akademia.

Agamben, G. (1999). Remnants of Auschwitz. The Witness and the Archive (Homo Sacer III). NewYork, Zone Books.

Antelme, R. (1998). L’espece humaine. Paris, Gallimard.

Kant, I. (1907). Die Religion innerhalb der Grenzen der bloßen Vernunft, in: Kant, I. Ge sammelten

Schriften. Akademie Ausgabe, Bd VI. Berlin, G. Reimer Verlag, 1–202 (AA: VI).

Kant, I. (1907). Die Metaphysik der Sitten, in: Kant, I. Gesammelten Schriften. Akademie Ausgabe, Bd IV. Berlin, G. Reimer Verlag, 203–494 (AA: VI).

Kant, I. (1908). Kritik der praktischen Vernunft, in: Kant, I. Gesammelten Schriften. Akademie Ausgabe, Bd V. Berlin, G. Reimer Verlag, 1–163 (AA: V).

Kant, I. (1903). Grundlegung zur Metaphysik der Sitten, in: Kant, I. Gesammelten Schriften. Aka demie Ausgabe, Bd IV. Berlin, G. Reimer Verlag, 385–443 (AA: IV).

Lustig, O. (1987). KZ-Wörterbuch. Bukarest, Kriterion Verlag.

Sofsky, W. (1997). Die Ordnung des Terrors: das Konzentrationslager. München, Fischer Ta schenbuch Verlag.

Scarry, E. (1985). The Body in Pain. Making and Unmaking of the World. Oxford, Oxford University Press.

Warmbold, N. (2008). Lagersprache. Zur Sprache der Opfer in den Konzentrationslagern Sa chsenhausen, Dachau und Buchenwald. Bremen, Hempen.

Wyschogrod, E. (1990). Spirit in Ashes. Hegel, Heidegger and Man-Made Mass Death. New Haven, Yale University Press.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 323

Опубліковано

2016-12-14

Як цитувати

Tsyba, V. (2016). Кант в Аушвіці: Звичаєвість та інституції. Філософська думка, (1), 64–74. вилучено із https://dumka.philosophy.ua/index.php/fd/article/view/3

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають