Танець (с)трати

ПЕРЕМОЖЦІ ПРЕМІЇ імені НЕЛЛІ ІВАНОВОЇ- ГЕОРГІЄВСЬКОЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15407/fd2019.03.070

Ключові слова:

(с)трата, танець-досвід, буто, Хіжиката Татцумі, Жорж Батай

Анотація

У статті досліджено вплив філософії Жоржа Батая на танець буто Хіжиката Тацумі. Батаєве розуміння танцю як непродуктивної трати, концепти внутрішнього досвіду та сполучення переосмислюються в хореографічній мові Хіжиката, розширюючи технічний та концептуальний інструментарій цього досвіду. Батай визначає танець як трату, що дається у формі знаку. В буто танець функціює як метафора думки, породженої рухом, і танцюристи та глядачі переживають його як страту.

Біографія автора

Anastasiia Prushkovska

аспірантка кафедри філософії та методології пізнання Одесь- кого національного університету ім. І.І. Мечникова.

Посилання

Bataille, G. (1954) L’érotisme. Paris: Les Editions de Minuit.

Bataille, G. (1978) L’expérience intérieure. Paris: Gallimard.

Bataille, G. (1976) La limite de l’utile. Œuvres complètes. T. VII. Paris: Gallimard.

Bataille, G. (1970) La pratique de joie devant la mort. Œuvres complètes. T. І. Paris: Gallimard.

Bien dansons maintenant ! 1/4 : La danse a-t-elle une philosophie ? 2014. Émission de radio. Animée par Géraldine Mosna-Savoye. Diffusée le 30 juin 2014. France Culture. [See also: https://www.franceculture.fr/emissions/les-nouveaux-chemins-de-la-connaissance/eh-bien-dansons-maintenant-14-la-danse-t-elle-une]

Cunningham, M. (2002) L’art impermanent. In Marcelle Michel et Isabelle Ginot, La danse au XXème siècle, Larousse, 135.

De Vos, P. (2016) Le butô de Hijikata et sa part bataillienne. Artpress, 42, 54–59.

Deleuze, G. (1969) Logique du sens. Paris: Éditions de Minuit.

Deleuze, G. (1962) Nietzche et la philosophie. Paris: PUF.

Didi-Huberman, G. (2006) Le danseur des solitudes. Paris: Les Editions de Minuit.

Greiner, Ch, (2008) Du corps mort vers la vie: le butō selon Hijikata. Ebisu, 40-41, 143-152.

https://doi.org/10.3406/ebisu.2008.1528

Jacoby, E. (2002) Penser la danse avec Deleuze. Littérature, 93-103.

https://doi.org/10.3406/litt.2002.1777

Lamotte, S. (2018) Сe qui m'intéresse, c'est l'espace entre les corps, l'espace impalpable du sensible. Émission de radio. Animée par Sylvère Lamotte. Diffusée le 12 avril 2018. France Culture. [See also: https://www.franceculture.fr/emissions/les-carnets-de-la-creation/les-carnets-de-la-creation-du-jeudi-12-avril-2018]

Lotman, Yu. (1994) Conversations about Russian culture. Mode of life and traditions of the Russian nobility (XVIIIth-early XIXth century). [In Russian] St. Petersburg: Iskusstvo.

Sparshott, F. (1982). On the Question: «Why Do Philosophers Neglect the Aesthetics of the Dance?». Dance Research Journal, 15(1), 5-30.

https://doi.org/10.2307/1477691

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 389

Опубліковано

2019-12-05

Як цитувати

Prushkovska, A. (2019). Танець (с)трати: ПЕРЕМОЖЦІ ПРЕМІЇ імені НЕЛЛІ ІВАНОВОЇ- ГЕОРГІЄВСЬКОЇ. Філософська думка, (3), 70–76. https://doi.org/10.15407/fd2019.03.070

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.