Релігійно-філософська думка Дживи Ґосвамі в індологічній літературі ХІХ — першої половини ХХ сторіччя (приклад орієнталістичного стереотипу)

Статті: Історія філософії

Автор(и)

Ключові слова:

адвайта, адвайта-веданта, Джива Ґосвамі, монізм, моністичний, монотеїстичний теїзм, теїстичний

Анотація

У статті розглянуто впливові індологічні видання, присвячені історії індійської фі- лософії: H.T. Colebrooke «Оn the Philosophy of the Hindus» (1837), F.M. M ller «The Six Systems of Indian Philosophy» (1899), R.G. Bhandarkar «Vai avism, aivism and Minor Religious Systems» (1913), S. Radhakrishnan «Indian Philosophy» (vol.2, 1927), M. Hiriyanna «Outlines of Indian Philosophy» (1932), S. Chatterjee Dh. Datta, «An In- troduction to Indian Philosophy» (1939), S. Dasgupta «A History of Indian Philosophy» (vol. IV, 1949). Аналіз їх показує, що теїстична релігійно-філософська думка Дживи Ґосвамі впродовж тривалого часу або не була відображена взагалі (напр.: Colebrooke, Mller, Hiriyanna, Chatterjee&Datta), або її відображали вкрай стисло (напр.: Bhandarkar, Radhakrishnan) чи без належної оцінки (напр.: Dasgupta). Цей конкретний випадок показує загальну помилкову тенденцію в індології XIX–першої половини XX сторіччя, згідно з якою індійську філософію вважали насамперед моністичною та імперсоналістською, тобто адвайтистською. Біля витоків цього стереотипу були європейські орієнталісти.

Біографія автора

Yurii Zavhorodnii

доктор філософських наук, старший науковий співробітник сектору історії східної філософії відділу історії зарубіжної філософії Інституту філософії ім. Г.С. Сково- роди НАНУ. Сфера наукових інтересів — історія релігійно-філософських учень Індії, сакраль- ні тексти, рецепція індійської думки, традиціоналізм, змінені стани свідомості (синхроністичність), сакральна географія.

Посилання

Anikeyeva, Е. N. (2013). Problems of Indian Theism: Philosophical-Comparative Analysis [in Russian], Moscow: Izdatelstvo PSTGU. [= Aникеева 2013]

Zavhorodnii, Yu. (2015). Orientalistic “Indian Philosophy” [in Ukrainian], S. Radhakrishnan, Skhidny svit, 2, 64-73. [= Завгородній 2015]

Shokhin, V.K. (2010). Madhusudana Sarasvati and His Advaita Science Study [in Russian]. Voprosy filosofii, 5, 139-154. [= Шохин 2010]

Bhandarkar, R. G. (2001). Vai avism, aivism and Minor Religious Systems. — New Delhi: Munshiram Manoharlal Publishers. [= Bhandarkar 2001]

Chatterjee, S., Datta, Dh. (1948). An Introduction to Indian Philosophy. — Calcutta: University of Calcutta. [= Chatterjee, Datta 1948]

Colebrooke, H. T. (1837). On the Philosophy of the Hindus: Miscellaneous Essays. In Two Volumes. L.: Wm. H. Allen and Co., Vol. I. [= Colebrooke 1837]

Dasgupta, S. (1991). A History of Indian Philosophy. Delhi: Motilal Banarsidass, Vol. IV. Indian Pluralism. [= Dasgupta 1991]

De, S. K. (1942). Early History of the Vai ava Faith and Movement in Bengal (from Sanskrit and Bengal Sources). Calkutta. [= De 1942]

Gupta, R. M. (2007). The Chaitanya Vai ava Ved nta of J va Gosv m : When Knowledge Meets Devotion. London and New York: Routledge. [= Gupta 2007]

Hiriyanna, M. (1994). Outlines of Indian Philosophy. Delhi: Motilal Banarsidass. [= Hiriyanna 1994

Jones, C. A., Ryan, D. R. (2007). Encyclopedia of Hinduism. New York: Facts on File. [=Jones, Ryan 2007]

M dhav ch rya. The Sarva-dar ana-sa graha. Translated by E. B. Cowell and A. E. Gough. Delhi: Motilal Banarsidass. [=M dhav ch rya 2000]

Mahanamabrata, Brahmachari. Vai ava, Ved nta (1994). (The Philosophy of r J va Gosw m ). — Calcutta: Sri Mahanamabrata Cultural and Welfare Trust Sri Sri Mahanam Angan. [=Mahanamabrata Brahmachari. Vai ava Ved nta 1994]

M ller,F.M.(1899).TheSixSystemsofIndianPhilosophy.—N.Y.:LongmansGreen,andCo; L. and Bombay. [= M ller 1899]

Nicholson, А. J. (2010). Unifying Hinduism Philosophy and Identity in Indian Intellectual History. New York: Columbia University Press. [=Nicholson 2010]

Okita, K. (2010). Theism, Pantheism, and Panentheism: Three Medieval Vaishnava Views of Nature and their Possible Ecological Implications, Journal of Vaishnava Studies. Vol. 18, no. 2, 5-26.

Radhakrishnan, S. (1948). Indian Philosophy. London: George Allen & Unwin, Vol. I. [ = Radhakrishnan 1948]

Radhakrishnan, S. (1948). Indian Philosophy. London: George Allen & Unwin, Vol. II. [=Radhakrishnan 1948]

Vaishnavism // [URL]: https://en.wikipedia.org/wiki/Vaishnavism

Wong, L. P. (2015). Gau ya Vai ava Studies: Mapping the Field. Religions of South Asia, Vol. 9,

no. 3, 305–331.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 210

Опубліковано

2020-07-14

Як цитувати

Zavhorodnii, Y. (2020). Релігійно-філософська думка Дживи Ґосвамі в індологічній літературі ХІХ — першої половини ХХ сторіччя (приклад орієнталістичного стереотипу): Статті: Історія філософії. Філософська думка, (4), 21–34. вилучено із https://dumka.philosophy.ua/index.php/fd/article/view/424

Номер

Розділ

ТЕМА ЧИСЛА

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають