Інституціалізація наукових здобутків Інституту філософії в освітніх практиках: досвід «Київської філософської школи»
Статті: Інститут філософії та філософія в Україні
DOI:
https://doi.org/10.15407/fd2021.04.027Ключові слова:
інституціалізація, освітні практики, Інститут філософії імені Г.С. Сковороди НАН України, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київська філософська школа, філософські товариства і стартапи, усна історія філософіїАнотація
У статті порушено тему специфіки процесу інституціалізації наукових досягнень Інституту філософії імені Г.С. Сковороди НАН України, передусім здобутків «Київської філософської школи» другої половини ХХ – початку ХХІ століття, в сучасних освітніх практиках українських вишів на прикладі Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Відзначення у 2021-му 75-річчя заснування Інституту як, спільно зі згаданим вишем, головного осередку «Київської філософської школи», вкотре унаочнює їхню роль як чільного суб’єкта інституціалізації української національної філософської традиції пізньомодерного часу. Один із найвідоміших тепер інноваційних академічних гуманітарних проєктів і перших моделей відкритого суспільства в УРСР, Інститут філософії був головним вітчизняним учасником світового філософського життя за «холодної війни» і став в Україні центром розвитку філософської спільноти. Показовим прикладом запровадження нових освітніх практик у класичних вишах України за умов диджиталізації вітчизняної вищої освіти під час постання ґлобального мережевого суспільства є поєднання високого науково-освітній потенціалу Київського національного університету імені Тараса Шевченка та Інституту філософії імені Г.С. Сковороди НАН України й постання на цих засадах філософських товариств та стартапів. У центрі діяльності одного з найвідоміших із них – Студентського товариства усної історії філософії – є започатковане в проєкті «Усні історії філософів» Т. Чайки реконструювання наукових біографій творців «Київської філософської школи» в контексті розроблення усної історії філософії як альтернативного історико-філософського підходу / джерела / жанру.
Посилання
Boichenko, M. (2015). Fate of Scientific Schools in Modern Ukrainian Philosophy in the Light of Change of Philosophic Generations. [In Ukrainian]. Filosofska Dumka, 3, 46-61.
Golovakha, Y. (2017). Subjective view of Ukrainian philosophy (Conversation with Xenija Zborovska, Amina Khelufi and Vsevolod Khoma). [In Ukrainian]. Sententiae, 1 (XXXVI), 173-214.
https://doi.org/10.22240/sent36.01.173
Honcharenko, M. (1967). By the Roads of the Western World. [In Ukrainian]. Kyiv: Naukova Dumka.
Horak, A. (2009). Forty forties. [In Russian]. Kyiv: Stilos.
Horskyi, V. (2014). I Lived a Happy Life (T. A. Chayka Interview Cycle). [In Russian]. Kyiv: Burago.
Guberskyi, L. (2011). About Cooperation of the Taras Shevchenko National University of Kyiv with the National Academy of Sciences of Ukraine. Report at the General Meeting of the National Academy of Sciences of Ukraine (April 21, 2011). [In Ukrainian]. In: Konverskyi, A. (Ed.), Modern Ukrainian Philosophy: Traditions, Trends, Innovations: Collection of Scientific Papers. Kyiv: Kyivskyi Universytet
Gyberskyi, L., Konverskyi, A., Bychko, I., Ogorodnyk, I. et al. (2010). The Genesis of Philosophical Research at Kyiv University. Second edition. Monograph. [In Ukrainian]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv.
Gyberskyi, L., Kremen, V., Konverskyi, A. et al. (2019). Kyiv Philosophical school of the second part of the 20th century. [In Ukrainian]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv. [=Губерський та ін. 2019]
Yermolenko, A. et al. (2019). Public philosophy. Educational and social opportunities. [In Ukrainian]. Filosofska Dumka, 1, 6-39.
https://doi.org/10.15407/fd2020.05.006
Konverskyi, A. (Ed.) (2011). Modern Ukrainian Philosophy: Traditions, Trends, Innovations: Collection of Scientific Papers. [In Ukrainian]. Kyiv: Kyivskyi Universytet.
Kopnin, P., Perederii, V. (1964). What's the World's Philosophers are Talking About: Notes by the Participants of the XIII World Congress of Philosophy in Mexico. [In Russian]. Kyiv: Naukova Dumka.
Krymskyi, S. (2012). Our Life-Long Conversation (T. A. Chayka Interview Cycle). [In Russian]. Kyiv: Burago.
Khelufi, A. (2019). Scientific Seminar of the Student Society of Oral History of Philosophy. [In Ukrainian]. Sententiae, 2 (XXXVIII), 215-218.
https://doi.org/10.22240/sent38.02.215
Advanced Educational Practices: Ukraine, Europe,World (2019). Сollection of abstracts of the international scientific-practical conference "Advanced Educational Practices: Ukraine, Europe, World", November 16-17, 2019. [In Ukrainian]. Kyiv: Pedahohichna Dumka.
Tabachkovskyi, V. (2002). In Search of Non-Wasted Time. Essays on the Creative Heritage of the Ukrainian Philosophers of the Sixties. [In Ukrainian]. Kyiv: PARAPAN.
Chaika, T. (2009). The Touching. The Presentation of the Project "The Philosophers' Oral Histories". [In Ukrainian]. Filosofska Dumka, 3, 140-145.
Shynkaruk, V. (1998). Khrushchev "Thaw" and New Trends in Research of the Institute of Philosophy of the Academy of Sciences of Ukraine in the 1960s. [In Ukrainian]. Filosofska Dumka, 4-6, 5-22.
Anniversary Meeting of the Academic Council of the H. S. Skovoroda Institute of Philosophy (2016). [In Ukrainian]. Filosofska Dumka, 6, 8-12.
Yasna, I. (2019). The First All-Ukrainian Contest of Philosophical Start-ups. [In Ukrainian]. Filosofska Dumka, 1, 40-59.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 236
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з наступними умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, так як це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).