ПОЧАТОК І ПРАВИЛЬНИЙ ПОРЯДОК НАВЧАННЯ В АЛЬБІНОВОМУ «ПРОЛОЗІ»: НОВЕ БАЧЕННЯ
СТОРІНКА МОЛОДОГО НАУКОВЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.15407/fd2022.02.170Ключові слова:
Альбін, Гай, «Пролог», початок і порядок навчанняАнотація
У статті йдеться про давню суперечку щодо стосунку між двома лаштуваннями вивчення Платонових діалогів у Альбіновому «Пролозі» (Розділ V і Розділ VI відповідно). Окреслюються панівні рішення: 1) визнання першого навчальною програмою «для аматорів», а другого — «для професійних платоніків» (Я. Фройденталь, О. Нюсер, Й. Мансфельд); 2) розгляд пер- шого курсу як короткого вступу до другого (Б. Райс). Через очевидні недоліки обох позицій та відсутність текстологічних свідчень пропоновано зміну перспективи. Автор твердить, що необхідність узгоджувати ці навчальні програми відсутня, позаяк єдиною пропаґованою Альбіном програмою була друга, а перша, зорієнтована на неіснуючого «ідеального учня», ви- конувала функцію «взірця». Крім того, автор доводить, що Альбін, враховуючи специфіку тогочасної авдиторії, на 5-ти етапах другої освітньої програми пропонував вивчення не всього Платонового Корпусу, а лише семи його діалогів.
Посилання
Aulus Gellius (2016). The Complete Works of Aulus Gellius: The Attic Nights. Hastings, East Sus- sex: Delphi Classics.
Boys-Stones, G. R. (2017). Platonist Philosophy 80 BC to AD 250: An Introduction and Collec- tion of Sources in Translation. New York: Cambridge University Press. https://doi.org/ 10.1017/9781139050203.
https://doi.org/10.1017/9781139050203
D'Ancona, C. (2002). Reviewed Work: Der Platoniker Albinos und sein sogenannter Prolo- gos by B. Reis. Mnemosyne, 55 (5), 613-626.
Diogenes Laertius (2013). Lives of Eminent Philosophers. (Ed. by Tiziano Dorandi). Cambridge: Cambridge UP. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511843440.
https://doi.org/10.1017/CBO9780511843440
Dillon, J. (1977). The Middle Platonists 80 B.C. to A.D. 220. London: Duckworth.
Dillon, J. (Trans.) (1993). Alcinous: The Handbook of Platonism. Oxford: Clarendon Press. Dillon, J. (1996). The Middle Platonists 80 B.C. to A.D. 220. Ithaca, New York: Cornell University Press.
Fowler, R. C. (2016). Imperial Plato: Albinus, Maximus, Apuleius / Text and Translation, with an Introduction and Commentary. Las Vegas, Zurich and Athens: Parmenides Publishing.
Freudenthal, J. (1879). Hellenistische Studien (Vol. III): Der Platoniker Albinos und der falsche Alkinoos. Berlin: S. Calvary & Co.
Göransson, T. (1995). Albinus, Alcinous, Arius Didymus. Gothenburg: Ekblad & Co. Hankinson, R. J. (2008). The man and his work. In: R. J. Hankinson (Ed.), The Cambridge Companion to Galen (pp. 1-34). Cambridge: Cambridge UP. DOI: https://doi.org/10.1017/CCOL9780521819541.
https://doi.org/10.1017/CCOL9780521819541
Hermannus, C. F. (1853). Platonis dialogi secundum Thrasylli Tetralogies dispositi (Vol. VI). Lipsia (Leipzig): B. G. Teubner.
Mansfeld, J. (1994). Prolegomena: Questions to Be Settled before the Study of an Author, or a Text. Leiden and New York: Brill.
https://doi.org/10.1163/9789004320833
Nüsser, O. (1991). Albins Prolog und die Dialogtheorie des Platonismus. Stuttgart: Teubner.
https://doi.org/10.1515/9783110938203
Reis, B. (1997). The Circle Simile in the Platonic Curriculum of Albinus. In: J. J. Cleary (Ed.), The Perennial Tradition of Neoplatonism (pp. 237-267). Leuven University Press.
Reis, B. (1999). Der Platoniker Albinos und sein sogenannter Prologos: Prolegomena, Überlieferungsgeschichte, kritische Edition und Übersetzung. Wiesbaden: Reichert.
Tarrant, H. (2007). Platonist Educators in a Growing Market: Gaius; Albinus, Taurus, Alcinous. Bulletin of the Institute of Classical Studies, 50, 449-465. DOI: https://doi.org/10.1111/j.2041-5370.2007.tb02441.x.
https://doi.org/10.1111/j.2041-5370.2007.tb02441.x
Vimercati, E. (Cur.) (2015). Medioplatonici: opere, frammenti, testimonianze. Milano: Bompiani. Whittaker, J. (1974a). Parisinus Graecus 1962 and Albinus. Phoenix, 28 (3), 320-354. DOI: https://doi.org/10.2307/1087506.
https://doi.org/10.2307/1087506
Whittaker, J. (1974b). Parisinus Graecus 1962 and Albinus (Part 2). Phoenix, 28 (4), 450-456. DOI: https://doi.org/10.2307/1087549.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 80
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з наступними умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, так як це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).