ДЕЩО ПРО ФЕНОМЕНОЛОГІЮ МУЗИКИ
СТОРІНКА МОЛОДОГО НАУКОВЦЯ
Ключові слова:
музика, культура, концептуальний дефіцит, феноменологія, онтологіяАнотація
У статті розкрито необхідність дослідження феноменології музики, яку автор розуміє як пропедевтику до побудови онтології музики як специфічного культурного феномену. Вводиться поняття «концептуального дефіциту» щодо спроб дослідити музику в філософії та культурології. Автор аналізує існуючі підходи до музичної феноменології в контексті філософії музики, яка, на відміну від феноменології музики, є радше набором імплікацій, що неминуче виникають, якщо за основу феноменологічного дослідження беруть традиційні та буденні уявлення про музику. Розглядаються деякі з важко розв’язуваних суперечностей, до яких приходить традиція музичної феноменології в процесі спроби побудови онтологічних моделей. На думку автора, це суперечить гусерлівському «zurück zu den Sachen selbst». У статті намічено шлях переходу від феноменології музики до справжнього дослідження парадоксів і проблем онтології музики як специфічного культурного феномену.
Посилання
Benson, B.E. (2011). Phenomenology of Music. In: T. Gracyk, A. Kania (Eds.), The Routledge Companion to Philosophy and Music. Taylor & Francis e-Library.
Christensen, E. (2000). Music Precedes Language. Nordic Journal of Music Therapy, 9:2, 32–35. Routledge.
Einstein, A. (2018). The Collective Papers of Gesammelte Schriften. Vol.15 (Ed. by K. Buchwald, D. Illy, J. ...(???) et.al.). Prinston: Prinston University Press.
Gracyk, T., Kania, A. (Eds.). (2011). The Routledge Companion to Philosophy and Music. Taylor & Francis e-Library.
Hindemith, P. (1952). A Composer`s world: Horizons and Limitations. Cambrige: Harvard University press.
Husserl, E. (1912). Einleitung in die Phänomenologie. Vorlesungen aus dem Sommer, B II 19/8a. Retrieved from: https://hiw.kuleuven.be/digitalhusserl/items/show/1605
Ingarden, R. (1989). Ontology of the Work of Art: The Musical Work, The Picture, The Architectural Work, The Film. Athens: Ohio University Press.
Kania, A. (2011). Definition. In: T. Gracyk, A. Kania (Eds.), The Routledge Companion to Philosophy and Music. Taylor & Francis e-Library.
Kant, I. (1919). Samtliche Werke. Bd 1. Kritik der reiner Vernunft. Leipzig: Verlag von Felix Meiner.
Lundbom, J.R. (1978). God’s Use of the Idem per Idem to Terminate Debate. The Harvard Theological Review, 71(3/4). Cambridge University Press.
Matheson, Carl and Caplan, Ben. (2011). Ontology. In: T. Gracyk, A, Kania (Eds.), The Routledge Companion to Philosophy and Music. Taylor & Francis e-Library.
Raimond, Y. еt al. (2007). The Music Ontology. In: Proceedings of the 8th International Conference on Music Information Retrieval (ISMIR 2007) (pp. 417–422). Vienna: ISMIR.
Welten, R. (2009). What do we hear when we hear music? A radical phenomenology of music. Studia Phaenomenologica, 9(January), 269–286. Bucharest; Romanian Society for Phenomenology & Humanitas.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з наступними умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, так як це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).