ДЕЩО ПРО ФЕНОМЕНОЛОГІЮ МУЗИКИ

СТОРІНКА МОЛОДОГО НАУКОВЦЯ

Автор(и)

Ключові слова:

музика, культура, концептуальний дефіцит, феноменологія, онтологія

Анотація

У статті розкрито необхідність дослідження феноменології музики, яку автор розуміє як пропедевтику до побудови онтології музики як специфічного культурного феномену. Вводиться поняття «концептуального дефіциту» щодо спроб дослідити музику в філософії та культурології. Автор аналізує існуючі підходи до музичної феноменології в контексті філософії музики, яка, на відміну від феноменології музики, є радше набором імплікацій, що неминуче виникають, якщо за основу феноменологічного дослідження беруть традиційні та буденні уявлення про музику. Розглядаються деякі з важко розв’язуваних суперечностей, до яких приходить традиція музичної феноменології в процесі спроби побудови онтологічних моделей. На думку автора, це суперечить гусерлівському «zurück zu den Sachen selbst». У статті намічено шлях переходу від феноменології музики до справжнього дослідження парадоксів і проблем онтології музики як специфічного культурного феномену.

Біографія автора

Аліна КАГАЛО

аспірантка 2-го року (культурологія), Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, 01001, Київ, вул. Архiтектора Городецького 1-3/11.

Посилання

Benson, B.E. (2011). Phenomenology of Music. In: T. Gracyk, A. Kania (Eds.), The Routledge Companion to Philosophy and Music. Taylor & Francis e-Library.

Christensen, E. (2000). Music Precedes Language. Nordic Journal of Music Therapy, 9:2, 32–35. Routledge.

Einstein, A. (2018). The Collective Papers of Gesammelte Schriften. Vol.15 (Ed. by K. Buchwald, D. Illy, J. ...(???) et.al.). Prinston: Prinston University Press.

Gracyk, T., Kania, A. (Eds.). (2011). The Routledge Companion to Philosophy and Music. Taylor & Francis e-Library.

Hindemith, P. (1952). A Composer`s world: Horizons and Limitations. Cambrige: Harvard University press.

Husserl, E. (1912). Einleitung in die Phänomenologie. Vorlesungen aus dem Sommer, B II 19/8a. Retrieved from: https://hiw.kuleuven.be/digitalhusserl/items/show/1605

Ingarden, R. (1989). Ontology of the Work of Art: The Musical Work, The Picture, The Architectural Work, The Film. Athens: Ohio University Press.

Kania, A. (2011). Definition. In: T. Gracyk, A. Kania (Eds.), The Routledge Companion to Philosophy and Music. Taylor & Francis e-Library.

Kant, I. (1919). Samtliche Werke. Bd 1. Kritik der reiner Vernunft. Leipzig: Verlag von Felix Meiner.

Lundbom, J.R. (1978). God’s Use of the Idem per Idem to Terminate Debate. The Harvard Theological Review, 71(3/4). Cambridge University Press.

Matheson, Carl and Caplan, Ben. (2011). Ontology. In: T. Gracyk, A, Kania (Eds.), The Routledge Companion to Philosophy and Music. Taylor & Francis e-Library.

Raimond, Y. еt al. (2007). The Music Ontology. In: Proceedings of the 8th International Conference on Music Information Retrieval (ISMIR 2007) (pp. 417–422). Vienna: ISMIR.

Welten, R. (2009). What do we hear when we hear music? A radical phenomenology of music. Studia Phaenomenologica, 9(January), 269–286. Bucharest; Romanian Society for Phenomenology & Humanitas.

Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2025-09-05

Як цитувати

КАГАЛО, А. . (2025). ДЕЩО ПРО ФЕНОМЕНОЛОГІЮ МУЗИКИ: СТОРІНКА МОЛОДОГО НАУКОВЦЯ. Філософська думка, (3), 223–232. вилучено із https://dumka.philosophy.ua/index.php/fd/article/view/836

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.