Cковородинський трактат «Убуждшеся видѣша славу егω»: роль біблійних цитат та патристичної гомілійної традиції для визначення його риторичної функції
Ключові слова:
biblical quotations, transfiguration, liturgy, Byzantine homileticsАнотація
***Посилання
Аскоченский В. Киев с древнейшим его училищем Академиею. — Киев: Ти пография Университета Св. Владимира, 1855. — C. 913.
Багалий Д. Сочинения Григория Саввича Сковороды, собранные и редактированные проф. Д.И. Багалием. — Харків: Типографія Губернскаго Правленія, 1894. — С. 352.
Баранович Л. Трубы на дни нарочитые праздников. — Kиїв: Друкарня Києво-Печерської лаври, 1674. — [10], 403, [4] арк.
Бартоліні М.Ґ. Дві редакції «Да лобжет мя от лобзанїй уст своих» й «Убу жджеся, видѣша славу его» як ілюстрація еволюційного шляху Ско во родинової літературної мови: деукраїнізація та послов’янщення // Збірник Харківського історико-філологічного товариства. — 2014. — Т. 15 — С. 3–29 (у друці).
Белоброва О. Андрей Критский в древнерусской литературе и искусстве // ТОДРЛ. — 1999. — Т. 51. — С. 206–220.
Біда К. Йоаникій Ґалятовський і його Ключ Разумения. — Рим: Укр. Катол. Унів., 1975. — С. 572.
Вишневский Д. Киевская Академия в первoй половине XVIII столетия. — Киев: Тип. И.И. Горбунова, 1903. — С. 371.
Конисский Г. Слова и речи Георгия Конисскаго, Архиепископа Могилевскаго. — Могилев на Днепре: Скоропечатня и Литография Я.Н. Подземскаго, 1892 — С. 470.
Лащевський В. Слово в день Преображения господня, проповеданное в монастіре Межигорском 1746 г. // ТДКА. — 1866. — Т. 8 — С. 369-380.
Линчевский М. Педагогия древних братских школ и преимущественно древней киевской академии // ТКДА. — 1870. — Т. 3-4 — С. 535-588.
Махновець Л. Григорій Сковорода. — Київ: Наукова думка, 1972 — С. 254.
Павлович М. Критико-библиографический очерк слов и речей Георгия Конисского // Христианское чтение. — 1873. — Т. 7. — С. 393-436.
Полоцкий С. Вечеря душевная. — Москва: Верхня друкарня, 1683. — [1], 8, [1], 522, 2, 182 арк.
Радивиловський А. Огородок Маріи Богородици. — Київ: Друкарня Києво-Печерської лаври, 1676 — [28], 1128, [3] арк.
Ростовский Д. Жития святых. — Київ: Друкарня Києво-Печерської лаври, 1764. — Т. 4. — 1210 с.
Сковорода Г.С. Повна академічна збірка творів / За ред. Л. Ушкалова. — Харків: Майдан, 2011. — 1399 c.
Срезневский И. Отрывки из записок о старце Григории Сковороде // Утренняя звезда. — 1833. — Т. 1 — С. 67–92.
A Lapide C. Commentaria in Quatuor Evangelia. — Coloniae & veneunt Lugduni: apud fratres de Tournes, 1732 (16391). — 936 p.
Andreopoulos A.G. Metamorphosis. The Transfiguration in Byzantine Theology and Ico nography. — Crestwood, NY: St. Vladimirs Seminar Press, 2005. — 286 p.
Anhusheva-Tihanova A. The Mount Reflecting Heaven: The Sermon on the Transfiguration by Gregory Camblak in the Context of Byzantine and Medieval Slavic Literature // Byzantinoslavica. — 2004. — Vol. 62. — P. 217–238.
Aubineau M. Un homélie grecque inédite sur la Transfiguration //Analecta Bollandiana. — 1967. — Vol. 85. — P. 401–427.
Danielou J. The Bible and the Liturgy. — Notre Dame, Ind: University of Notre Dame Press, 1956. — 372 p.
Garzaniti M. L’agiografia slavo-ecclesiastica nel contesto della liturgia bizantina. Sacra scrittura e liturgia nella composizione letteraria della Vita di Paraskeva // Contributi italiani al XII Congresso internazionale degli slavisti (Cracovia 26 Agosto. 3 Settembre 1998). — Napoli, 1998. — P. 87–129.
Garzaniti M. Bible and Liturgy in Church Slavonic literature. A New Perspective for Research // J.A. Alvarez-Pedrosa, S. Torres Prieto (eds.), Medieval Slavonic Studies. New Perspectives for Research/ Etudes slaves medievales. Nouvelles perspectives de recherché. — Paris: Collection historique de l’Institut d’Etudes Slaves, 2009. — P. 127—148.
Guillou M. Le monastére de la Thèotokos au Sinai // Mélanges d’Archèologie et d’Histoire. — 1955. — Vol. 67. — P. 217–258.
Langerbeck H. Grigorii Nysseni in Canticum Canticorum. — Leiden: Brill, 1960. — 492 p.
Lee D. Transfiguration. — London: Bloomsbury Academic, 2004. — 170 p.
Lee S. Jesus’ Transfiguration and the believer’s transformation: a study of the Transfiguration and its development in early Christian writing. — Tübingen: Mohr Siebeck, 2009. —244 p.
McGuckin J.A. The Transfiguration of Christ in Scripture and Tradition. — Lewinston; NY: Ed win Mellen Press. — 1986. — P. 333.
Naumow A. Biblia w strukturze artystycznej utworów cerkiewnosłowiańskich. — Kraków: Nakl. Uniw. Jagiello’nskiego. — 1983. — 165 p.
Picchio R. The Function of Biblical Thematic Clues in the Literary Code of “Slavia Orthodoxa” // Slavica Hierosolimytana. — 1977. — Vol. 1. — P. 1–31.
Prokopovič F. De arte rhetorica libri X, Kijoviae 1706. — Köln: Böhlau Verlag, 1982. — P. 515.
Romoli F. Predicatori nelle terre slavo-orientali (XI–XIII sec.). Retorica e strategie comunicative. — Firenze: Firenze University Press, 2009. — P. 385.
Sachet M. Le réemploi de l’homélie 56 in Matth. De J. Chris. [BHG 1980k et a1985] // Revue des sciences religieuses. — 1983. — Vol. 57. — P. 123–146.
Sachot M. Les homélies grecques sur la Transfiguration. Tradition manuscrite. — Paris: Presses du CNRS, 1987. — P. 132.
Sieben H.-J. Transfiguration — Les commentaires spirituels // Dictionnaire de spiritualité ascétique et mystique. — Paris: Beauchaisne, 1992. — Vol. 15. — Coll. 1151–1160.
Špidlik T. La spiritualità dell’Oriente cristiano: manuale sistematico — Roma: San Paolo Edizioni, 1985. — P. 422.
Багалий Д. Сочинения Григория Саввича Сковороды, собранные и редактированные проф. Д.И. Багалием. — Харків: Типографія Губернскаго Правленія, 1894. — С. 352.
Баранович Л. Трубы на дни нарочитые праздников. — Kиїв: Друкарня Києво-Печерської лаври, 1674. — [10], 403, [4] арк.
Бартоліні М.Ґ. Дві редакції «Да лобжет мя от лобзанїй уст своих» й «Убу жджеся, видѣша славу его» як ілюстрація еволюційного шляху Ско во родинової літературної мови: деукраїнізація та послов’янщення // Збірник Харківського історико-філологічного товариства. — 2014. — Т. 15 — С. 3–29 (у друці).
Белоброва О. Андрей Критский в древнерусской литературе и искусстве // ТОДРЛ. — 1999. — Т. 51. — С. 206–220.
Біда К. Йоаникій Ґалятовський і його Ключ Разумения. — Рим: Укр. Катол. Унів., 1975. — С. 572.
Вишневский Д. Киевская Академия в первoй половине XVIII столетия. — Киев: Тип. И.И. Горбунова, 1903. — С. 371.
Конисский Г. Слова и речи Георгия Конисскаго, Архиепископа Могилевскаго. — Могилев на Днепре: Скоропечатня и Литография Я.Н. Подземскаго, 1892 — С. 470.
Лащевський В. Слово в день Преображения господня, проповеданное в монастіре Межигорском 1746 г. // ТДКА. — 1866. — Т. 8 — С. 369-380.
Линчевский М. Педагогия древних братских школ и преимущественно древней киевской академии // ТКДА. — 1870. — Т. 3-4 — С. 535-588.
Махновець Л. Григорій Сковорода. — Київ: Наукова думка, 1972 — С. 254.
Павлович М. Критико-библиографический очерк слов и речей Георгия Конисского // Христианское чтение. — 1873. — Т. 7. — С. 393-436.
Полоцкий С. Вечеря душевная. — Москва: Верхня друкарня, 1683. — [1], 8, [1], 522, 2, 182 арк.
Радивиловський А. Огородок Маріи Богородици. — Київ: Друкарня Києво-Печерської лаври, 1676 — [28], 1128, [3] арк.
Ростовский Д. Жития святых. — Київ: Друкарня Києво-Печерської лаври, 1764. — Т. 4. — 1210 с.
Сковорода Г.С. Повна академічна збірка творів / За ред. Л. Ушкалова. — Харків: Майдан, 2011. — 1399 c.
Срезневский И. Отрывки из записок о старце Григории Сковороде // Утренняя звезда. — 1833. — Т. 1 — С. 67–92.
A Lapide C. Commentaria in Quatuor Evangelia. — Coloniae & veneunt Lugduni: apud fratres de Tournes, 1732 (16391). — 936 p.
Andreopoulos A.G. Metamorphosis. The Transfiguration in Byzantine Theology and Ico nography. — Crestwood, NY: St. Vladimirs Seminar Press, 2005. — 286 p.
Anhusheva-Tihanova A. The Mount Reflecting Heaven: The Sermon on the Transfiguration by Gregory Camblak in the Context of Byzantine and Medieval Slavic Literature // Byzantinoslavica. — 2004. — Vol. 62. — P. 217–238.
Aubineau M. Un homélie grecque inédite sur la Transfiguration //Analecta Bollandiana. — 1967. — Vol. 85. — P. 401–427.
Danielou J. The Bible and the Liturgy. — Notre Dame, Ind: University of Notre Dame Press, 1956. — 372 p.
Garzaniti M. L’agiografia slavo-ecclesiastica nel contesto della liturgia bizantina. Sacra scrittura e liturgia nella composizione letteraria della Vita di Paraskeva // Contributi italiani al XII Congresso internazionale degli slavisti (Cracovia 26 Agosto. 3 Settembre 1998). — Napoli, 1998. — P. 87–129.
Garzaniti M. Bible and Liturgy in Church Slavonic literature. A New Perspective for Research // J.A. Alvarez-Pedrosa, S. Torres Prieto (eds.), Medieval Slavonic Studies. New Perspectives for Research/ Etudes slaves medievales. Nouvelles perspectives de recherché. — Paris: Collection historique de l’Institut d’Etudes Slaves, 2009. — P. 127—148.
Guillou M. Le monastére de la Thèotokos au Sinai // Mélanges d’Archèologie et d’Histoire. — 1955. — Vol. 67. — P. 217–258.
Langerbeck H. Grigorii Nysseni in Canticum Canticorum. — Leiden: Brill, 1960. — 492 p.
Lee D. Transfiguration. — London: Bloomsbury Academic, 2004. — 170 p.
Lee S. Jesus’ Transfiguration and the believer’s transformation: a study of the Transfiguration and its development in early Christian writing. — Tübingen: Mohr Siebeck, 2009. —244 p.
McGuckin J.A. The Transfiguration of Christ in Scripture and Tradition. — Lewinston; NY: Ed win Mellen Press. — 1986. — P. 333.
Naumow A. Biblia w strukturze artystycznej utworów cerkiewnosłowiańskich. — Kraków: Nakl. Uniw. Jagiello’nskiego. — 1983. — 165 p.
Picchio R. The Function of Biblical Thematic Clues in the Literary Code of “Slavia Orthodoxa” // Slavica Hierosolimytana. — 1977. — Vol. 1. — P. 1–31.
Prokopovič F. De arte rhetorica libri X, Kijoviae 1706. — Köln: Böhlau Verlag, 1982. — P. 515.
Romoli F. Predicatori nelle terre slavo-orientali (XI–XIII sec.). Retorica e strategie comunicative. — Firenze: Firenze University Press, 2009. — P. 385.
Sachet M. Le réemploi de l’homélie 56 in Matth. De J. Chris. [BHG 1980k et a1985] // Revue des sciences religieuses. — 1983. — Vol. 57. — P. 123–146.
Sachot M. Les homélies grecques sur la Transfiguration. Tradition manuscrite. — Paris: Presses du CNRS, 1987. — P. 132.
Sieben H.-J. Transfiguration — Les commentaires spirituels // Dictionnaire de spiritualité ascétique et mystique. — Paris: Beauchaisne, 1992. — Vol. 15. — Coll. 1151–1160.
Špidlik T. La spiritualità dell’Oriente cristiano: manuale sistematico — Roma: San Paolo Edizioni, 1985. — P. 422.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 160
Переглядів анотації: 243
Опубліковано
2017-05-09
Як цитувати
Bartolini, M. G. (2017). Cковородинський трактат «Убуждшеся видѣша славу егω»: роль біблійних цитат та патристичної гомілійної традиції для визначення його риторичної функції. Філософська думка, (5), 73–87. вилучено із https://dumka.philosophy.ua/index.php/fd/article/view/134
Номер
Розділ
СТАТТІ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з наступними умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, так як це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).