Комодифіковане «Я» — новий тип персональної ідентичності

Автор(и)

  • Petro Denysko Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка http://orcid.org/0000-0001-8513-5606

Ключові слова:

«Я», комодифікація, самопрезентація, індивідуалізм, гіперспоживання, пост-постмодернізм

Анотація

Розглянуто перетворення людського «Я» на товар за умов сучасного гіперспоживацького, пост-постмодерного суспільства. Проаналізовано істотні особливості комодифікованого «Я» та зміни в природі самопрезентації, яка стає головним способом конструювання комодифікованого «Я» під час інтеракцій з іншими людьми в повсякденному житті та Інтернеті. Вживлення споживацьких патернів у процес самопрезентації призводить до того, що привертання симпатії та самореклама стають ключовими стратегіями самопрезентації для сучасних соціальних акторів, а інтеракції між індивідами, які мають комодифіковане «Я», неминуче переплітаються з комодифікацією їхніх стосунків і відтворюють контрактну модель стосунків. Внаслідок цього приватне «Я» (Я-для-себе) в індивідів спустошується, стає невловимим, адже вони зосереджені лише на своєму публічному «Я» (Я-для-інших). Нові комунікаційні технології та цифрові дивайси неабияк сприяють комодифікації людського «Я», бо перетворюють приватне життя індивіда на медійний товар, що публічно поширюється в Інтернеті. Комодифіковане «Я» багато в чому схоже з постмодерним «Я», проте у дечому все ж відрізняється, а тому його можна називати пост-постмодерним «Я».

Біографія автора

Petro Denysko, Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка

кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії та соціально-політичних дисциплін

Посилання

Appadurai, A. (1986). Introduction: commodities and the politics of value. In: A. Appadurai (Ed.), The Social Life of Things. Commodities in Cultural Perspective (pp. 3–63). Cambridge: Cambridge University Press. [= Appadurai 1986]

https://doi.org/10.1017/CBO9780511819582.003

Bauman, Z. (2003). Liquid Love: On the Frailty of Human Bonds. Cambridge: Polity Press. [= Bauman 2003]

Bauman, Z. (2000). Liquid Modernity. Cambridge: Polity Press. [= Bauman 2000]

Bellah, R. N. (1987). The quest for the self: individualism, morality, politics. In: P. Rabinow & W. M. Sullivan (Eds.), Interpretive Social Science. A Second Look (pp. 365–383). Los Angeles, CA: University of California Press. [= Bellah 1987]

Davis, J. E. (2003). The commodification of self. The Hedgehog Review, 5(2), 41–49. [= Davis 2003]

Giddens, A. (1992). The Transformation of Intimacy: Sexuality, Love and Eroticism in Modern Societies. Stanford, CA: Stanford University Press. [= Giddens 1992]

Goffman, E. (1956). The Presentation of Self in Everyday Life. Edinburgh: University of Edinburgh. [= Goffman 1956]

Howard, C. (2007). Introducing individualization. In: C. Howard (Ed.), Contested Indi vidualization. Debates about Contemporary Personhood (pp. 1—23). New York: Palgrave Macmillan. [= Howard 2007]

https://doi.org/10.1057/9780230609259_1

Iqani, M., Schroeder, J. E. (2016). Selfie: digital self-portraits as commodity form and consumption practice. Consumption Markets & Culture, 19(5), 405–415. [= Iqani, Schroeder 2016]

https://doi.org/10.1080/10253866.2015.1116784

Jameson, F. (1991). Postmodernism, or The Cultural Logic of Late Capitalism. Durham, NC: Duke University Press. [= Jameson 1991]

Jones, E. E., Pittman, T. S. (1982). Toward a general theory of strategic self-presentation. In: J. Suls (Ed.), Psychological Perspectives on the Self. Vol. 1 (pp. 231–262). Hillsdale, NJ:

Lawrence Erlbaum Associates. [= Jones, Pittman 1982]

Kirby, A. (2009). Digimodernism. How New Technologies Dismantle the Postmodern and Reconfigure Our Culture. New York: Continuum. [= Kirby 2009]

Lash, S., Urry, J. (1994). Economies of Signs and Space. London: SAGE. [= Lash, Urry 1994]

Lipovetsky, G. (2015). Time against time, or The hypermodern society. In: D. Rudrum & N. Stavris (Eds.), Supplanting the Postmodern: An Anthology of Writings on the Arts and Cul ture of the Early 21st Century (pp. 156–171). London: Bloomsbury Publishing. [= Li po vetsky 2015]

Løvlie, L. (1992). Postmodernism and subjectivity. In: S. Kvale (Ed.), Psychology and Post modernism (pp. 119–134). London: SAGE. [= Løvlie 1992]

Martynov, K. (2014). The selfie: between democratization of media and self-commodification. [In Russian]. Logos, 4, 73–86. [= Мартынов 2014]

McAdams, D. P. (1997). The case for unity in the (post)modern self. In: R. D. Ashmore & L. Jussim (Eds.), Self and Identity. Fundamental Issues (pp. 46–78). New York: Oxford Uni versity Press. [= McAdams 1997]

McQuire, S. (2008). The Media City. Media, Architecture and Urban Space. London: SAGE. [= McQuire 2008]

Melucci, A. (1996). The Playing Self. Person and Meaning in the Planetary Society. New York: Cam bridge University Press. [= Melucci 1996]

https://doi.org/10.1017/CBO9780511520907

Metts, S., Grohskopf, E. (2003). Impression management: goals, strategies, and skills. In: J. O. Greene & B. R. Burleson (Eds.), Handbook of Communication and Social Interaction Skills (pp. 357–399). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. [= Metts, Grohskopf 2003]

Mitchell, W. J. (2003). Me++: The Cyborg Self and the Networked City. Cambridge, MA: MIT Press. [= Mitchell 2003]

Pazini, G. (2016). «Cristiano Ronaldo spent the whole match looking at himself» — Bruno Henrique remembers Madrid clash. Goal.com, May 28. Retrieved from http://www.goal.com/en/news/1716/champions-league/2016/05/28/23995392/cristiano-ronaldo-spentthe-whole-match-looking-at-himself-bruno-?ICID=HP_PN_9 [= Pazini 2016]

Ritzer, G. (2005). Enchanting a Disenchanted World: Revolutionizing the Means of Consumption (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press. [= Ritzer 2005]

Ritzer, G. (2001). Explorations in the Sociology of Consumption: Fast Food, Credit Cards and Casinos. London: Sage. [= Ritzer 2001]

Stearns, P. N. (2001). Consumerism in World History: The Global Transformation of Desire. London: Routledge. [= Stearns 2001]

Steinschaden, J. (2011). Social Network. The Facebook Phenomenon. [In Russian]. Saint Petersburg: Piter. [= Штайншаден 2011]

Turkle, S. (2008). Always-on/always-on-you: the tethered self. In: J. E. Katz (Ed.), Handbook of Mobile Communication Studies (pp. 121–137). Cambridge, MA: MIT Press. [= Turkle 2008]

https://doi.org/10.7551/mitpress/9780262113120.003.0010

Vermeulen, T., Akker, R. van den (2010). Notes on metamodernism. Journal of Aesthetics & Culture, 2, 1–14. [= Vermeulen, van den Akker 2010]

https://doi.org/10.3402/jac.v2i0.5677

Wood, A. F., Smith, M. J. (2005). Online Communication: Linking Technology, Identity, and Culture (2nd ed.). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. [= Wood, Smith 2005]

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 625

Опубліковано

2018-03-17

Як цитувати

Denysko, P. (2018). Комодифіковане «Я» — новий тип персональної ідентичності. Філософська думка, (4), 81–97. вилучено із https://dumka.philosophy.ua/index.php/fd/article/view/293

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.