Феноменологічне дослідження візуального досвіду: погляд художника (за творами Мориса Мерло-Понті)

Автор(и)

  • Anastasiia Avetysian Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0001-9417-0614

Ключові слова:

тіло, бачення, візуальний досвід, буття-у-світі, художник

Анотація

Метою статті є висвітлення особливостей візуального досвіду в проекті феноменології сприйняття Мориса Мерло-Понті. Досліджено вплив учень Декарта і Гусерля на формування теорії бачення Мерло-Понті. Разом із тим виявлено межі цього впливу через аналіз методологічного розриву теорії Мерло-Понті із, відповідно, картезіанським вченням про свідомість та трансцендентальною феноменологією. Проаналізовано роль тіла у візуальному досвіді та особливості погляду художника в цьому контексті через словник, запропонований Мерло-Понті. Встановлено, що специфіка візуального досвіду, як його виписує французький феноменолог, нерозривно пов’язана з його теорією тілесності, яка передбачає, що для феноменологічного дослідження тіло і його відчуття є не менш цінними об’єктами, ніж акти свідомості. Така методологічна настанова надає теоретичну можливість розвитку візуальної теорії в її сучасній формі

Біографія автора

Anastasiia Avetysian, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

аспірантка ІІІ року навчання кафедри теоретичної і практичної філософії філософського факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 306

Опубліковано

2018-07-11

Як цитувати

Avetysian, A. (2018). Феноменологічне дослідження візуального досвіду: погляд художника (за творами Мориса Мерло-Понті). Філософська думка, (1), 94–105. вилучено із https://dumka.philosophy.ua/index.php/fd/article/view/321

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.