Феноменологічне дослідження візуального досвіду: погляд художника (за творами Мориса Мерло-Понті)
Ключові слова:
тіло, бачення, візуальний досвід, буття-у-світі, художникАнотація
Метою статті є висвітлення особливостей візуального досвіду в проекті феноменології сприйняття Мориса Мерло-Понті. Досліджено вплив учень Декарта і Гусерля на формування теорії бачення Мерло-Понті. Разом із тим виявлено межі цього впливу через аналіз методологічного розриву теорії Мерло-Понті із, відповідно, картезіанським вченням про свідомість та трансцендентальною феноменологією. Проаналізовано роль тіла у візуальному досвіді та особливості погляду художника в цьому контексті через словник, запропонований Мерло-Понті. Встановлено, що специфіка візуального досвіду, як його виписує французький феноменолог, нерозривно пов’язана з його теорією тілесності, яка передбачає, що для феноменологічного дослідження тіло і його відчуття є не менш цінними об’єктами, ніж акти свідомості. Така методологічна настанова надає теоретичну можливість розвитку візуальної теорії в її сучасній формі
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 233
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з наступними умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, так як це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).